El repte
d'ensenyar a escriure. L'inici de la producció de textos en educació
infantil
Preu:
12,50 €
Número:
4
Autora:
Paulina Ribera
Coberta:
Paco Giménez
Format:
21x13 cm
Pàgines:
242
Edició:
1
ISBN:
978-84-965498-9-3 |
. |
Premi
Telémaco 2010 |
En ple
segle XXI i en la nostra societat, aprendre a escriure continua sent un
repte. Així ho demostra el fet que una bona part de l’alumnat, en acabar
l’ensenyament obligatori, no ha aconseguit els resultats desitjats per
la institució escolar. Si açò és veritat, també ho és que l’objectiu
d’alfabetitzar tota la població és recent en la història de la humanitat,
fet que convé no oblidar: es tracta d’un objectiu irrenunciable... però
sembla que encara no ens hem dotat dels recursos adequats per aconseguir-lo.
Constitueix un repte,
però no solament per als infants, sinó sobretot per als professionals
que hi estem implicats.
El punt
de partida d’aquest llibre és una tesi doctoral en la qual, treballant
en col·laboració amb un grup de mestres, es demostra la possibilitat
d’inventar textos amb independència del coneixement que els infants
tinguen del sistema d’escriptura. El paper de tutela de l’ensenyant
permet que l’alumnat s’introduïsca, de manera natural i adequada a la
seua edat, en la complexitat de l’escrit. En un anar i tornar entre les
propostes pràctiques i les teories que les sustenten, el llibre traça un
conjunt de camins per ajudar l’alumnat d’Educació Infantil a introduir-se
en l’ús dels textos escrits i en la seua producció. |
|
|